توسط اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶ مقالات بدون نظر

راه های کاهش ورم بینی :

دغدغه بسیاری از بیماران مقابله با ورم بینی است . جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی های پرطرفدار و بسیار محبوب در بین اقشار مختلف جامعه است . با گذشت زمان ، سالانه به تعداد داوطلبان جراحی بینی افزوده می شود . جراحی بینی علاه بر اصلاح فرم و شکل بینی می تواند مشکلات عملکردی و تنفسی را درمان نماید . اشکالاتی چون انحراف بینی ، پولیپ ، انسداد ، شکستگی و . . . به راحتی با روش های مختلف جراحی بینی درمان خواهد شد البته لازم است برای انجام این درمان آن پزشک متخصصی را انتخاب کنید که تجربه و مهارت کافی در زمینه این نوع جراحی ها را داشته باشد . با مطالعه رزومه جراح بینی می توان نمونه های جراحی پیشین و موفقیت آنها را ارزیابی نمود .

راه های کاهش ورم بینی

اقدامات بعد از جراحی بینی :

برای به دست آوردن نتیجه مثبت و ایده آل از نتیجه جراحی لازم است مراقبت های ویژه و اقدامات شایسته پس از جراحی بینی به درستی لحاظ شوند . مهم ترین اقدام برای بهبودی زودتر پس از این عمل داشن استراحت کافی است تا عوارض ناشی از عمل و تغییرات ایجاد شده و نیز عوارض داروی بیهوشی رفع شود .

ورم بینی و التهاب :

بعد از اتمام جراحی به تدریج در چهره بیمار ورم ایجاد شده و بیشتر می شود تا روز سوم و چهرم پس از عمل که به نهایت خود می رسد . اکثر بیماران بنا بر تجربه می دانند که این ورم بینی و التهاب موقتی بوده و با گذشت دوره نقاهت فروکش می کند پس جای هیچگونه نگرانی در این باب نیست و برای پیشگیری و رهایی سریع تر از این عارضه می توان از روش های موثری بهره گرفت که کارآمد ترین و راحت ترین آنها عبارتند از :

– استفاده از کمپرس سرد بر روی بخش های متورم تا ۴۸ ساعت پس از عمل بینی به طرزی که فشار وزن این کمپرس بر روی بنی اعمال نشود .

– نوشیدن آب کرفس

– اجتناب از قرارگیری در معرض نور خورشید و حرارت

– در روز های بعد از برداشت آتل و یا گچ لازم است حتما از چسب بینی استفاده نمود .

– بالا نگه داشتن سر به هنگام خواب تا دو هفته به میزان زیادی از ورم و التهاب پس از عمل رینوپلاستی می کاهد .

با تشکر مدیریت سایت دکتر علیرضا حلاج جراح بینی کرمان و جراح فک و صورت .